Monistettava tuotteistuskonsepti toimii myös jatkossa
Konsultoinnin tavoitteena oli paketoida teknisen viestinnän palvelukokonaisuus tehokkaammin markkinoitavaan, myytävään ja tuotettavaan muotoon. Työhön sisältyi muun muassa asiakkaiden tarpeiden tunnistamista, ratkaisujen ominaisuuksien ja menestystekijöiden määrittelyä sekä viestinnällistä muotoilua.
– Painopisteenä oli korostaa asiakkaan näkökulmaa ja kiteyttää Coresbondin laaja ymmärrys loppuasiakkaalle helposti omaksuttavaan muotoon. Konsultoinnin tuotokset auttavat kehittämään asiakkaiden tarpeisiin sopivia markkinointisisältöjä ja -kampanjoita sekä valmistautumaan kohtaamisiin eri rajapinnoissa ja myyntineuvotteluissa, Viulevan Riikka Autio sanoo.
Kehitysprojekti edisti teknisen viestinnän palvelukoiden tuotteistusta, ja tuotteistusprosessista syntyi monistettava konsepti avuksi uusien palveluiden tuotteistamiseen.
– Viulevan kanssa toteutetun projektin tuotokset ovat helposti hyödynnettävissä: olemme jo käyttäneet niitä muun muassa viestinnässä, ja asiakkaamme ovat kokeneet, että palveluidemme sisällöt ja hyödyt avautuvat nyt selkeästi, Coresbondin hallituksen puheenjohtaja Kimmo Nurminen sanoo.