Romuliike Terähaka silottaa romun kuoppaista matkaa työmaalta teollisuuden raaka-aineiksi. Kiertotalouteen erikoistuneessa perheyhtiössä tahtotilana ovat jatkuva parantaminen ja hallittu kasvu. ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalveluita hyödyntäen Viulevan asiantuntijan avulla suunniteltiin Vaasan-yksikölle markkinointistrategia ja viestintäsuunnitelma, jotka siirrettiin välittömästi toteutukseen. Tuloksia nähdään heti konsultoinnin päätyttyä.
Romuliike Teräshaka on vuonna 2010 perustettu perheyritys, joka auttaa yrityksiä, julkisyhteisöjä ja yksityistalouksia pääsemään helposti eroon romusta tarjoamalla palveluita metalliromun ostoon, lajitteluun ja myyntiin sekä kiinteistöjen purkuun. Yhtiöllä on toimipaikat Parkanossa, Kuopiossa ja Vaasassa.
Yrityksen perustajat ja omistajat Jouni ja Perttu Lempinen saivat tuntuman romun kiertokulkuun ja kaupankäyntiin jo lapsuudessaan, eikä polte ei ole hiipunut vuosikymmenten aikana, päinvastoin.
Alati muuttuva toimintaympäristö on romukaupan suola ja kirous. Niin varmasti kuin romuala on tätä päivää ja tulevaisuutta, se myös muuttuu. Yritykset, kunnat ja kotitaloudet tarvitsevat tulevaisuudessakin purku- ja kierrätyspalveluita, mutta vastuullisuusvaatimukset ja teknologioiden kehitys pitävät alan liikkeessä. Uudistumispaineiden edessä Teräshaassa ei luovuteta, vaan tietä raivataan tekemällä investointeja tulevaisuuden palvelukykyyn ja kannattavuuteen.
Kasvusuunnitelman laatimisessa yritysjohto halusi hyödyntää ELY-Keskuksen Yritysten kehittämispalveluita ja nimenomaan markkinoinnin KEHPA-konsultointia. Palvelu on laadukas ja järkevän hintainen.