Vuonna 1992 perustettu E-P Mig ja Kone on konepajojen ja metallirakentajien luotettava kumppani. Yritys toimittaa maailman johtavien valmistajien koneita, työkaluja ja tarvikkeita Seinäjoelta Etelä-Pohjanmaalle ja muualle Suomeen. Toimitusjohtaja Juha Makkonen on toisen polven yrittäjä ja vie perheyritystä eteenpäin määrätietoisesti.
E-P Mig ja Koneen omat kyvykkyydet painottuvat tekniseen alaan, ja arjen tekeminen keskittyy konepajojen haasteiden ratkomiseen. Kun tuli aika uudistaa markkinointi, muutos haluttiin toteuttaa hallitusti, ja avuksi otettiin markkinoinnin asiantuntija Viuleva Päällikkö Riikka Autio. Hänen johdollaan piirrettiin markkinoinnin suuntaviivat ja aloitettiin ripeästi markkinointiviestinnän uudistus.
Yhteistyö Viulevan Päällikön kanssa koostui kuukausitapaamisista, joiden välillä sekä asiakas että Viuleva Päällikkö edistivät sovittuja osa-alueita itsenäisesti.
Viulevan Päällikön johdolla työstettiin strategiatyökirjaa, johon koottiin markkinointistrategian ainekset. Strategiatyössä käytiin läpi toimintaympäristön nykytilaa ja tulevaisuuden näkymiä sekä tunnistettiin yrityksen vahvuuksia ja markkinoinnin menestystekijöitä.
Kokenut markkinointipäällikkö vei kokonaisuutta eteenpäin määrätietoisesti.
– Näitä asioita tulee pohdittua paljon arjessa. Riikka auttoi kuitenkin näkemään ne strategisina ja puki ajatukset tekstiksi. Oli tärkeää käsitellä asiat kokonaisuutena ja muodostaa iso kuva, Juha sanoo.
Juhan mukaan strategiatyön tärkein anti oli päämäärän ja reitin selkeytyminen:
– Yhdessä muodostettiin visio ja määritettiin edellytykset, joiden pitää täyttyä vision toteutumiseksi. Hyödyllistä oli myös yrityksen menestystekijöiden ja välitavoitteiden tunnistaminen.
Viuleva Päällikkö purki myyntitavoitteet segmenttikohtaiseksi viestintäsuunnitelmaksi. Kohderyhmät, tavoitteet, budjetit, mittarit ja aikataulut tulivat selvästi näkyville. Suunnitelma konkretisoi markkinoinnin selkeiksi etapeiksi, joita on helppoa ryhtyä toteuttamaan.
Suunnittelun lomassa Viuleva Päällikkö aloitti nopeasti myös tehtävien toteutuksen. Brändiä haluttiin kirkastaa visuaalisesta identiteetistä lähtien. Logo sai dynaamisen ilmeen ja uusi konepajan luotettava kumppani –slogan sinetöi peruslupauksen.
Toukokuisia Pohjanmaan Teollisuus -messuja silmällä pitäen Viuleva Päällikkö otti nopealla aikataululla käyttöön uutiskirjeen. Myönteisen vastaanoton saanutta kanavaa käytetään aktiivisesti tiedottamiseen.
– Viuleva Päällikkö on haastanut ajattelemaan strategisemmin ja kehitämään asiakkuuksia sekä tuotevalikoimaa ja täydentäviä palveluita, Juha kertoo.
Myyntityön tehostamiseksi palvelut konseptoitiin. Samalla Viuleva kehitti markkinointimateriaaleja ja suunnitteli sisällöt monikäyttöisiksi: Samoja sisältöjä voidaan hyödyntää eri kanavissa, mikä parantaa invesionnin tuottoa ja säästää aikaa.
Verkkosivut ovat kaiken viestinnän laskeutumisalusta. Siksi on tärkeää, että ne luovat myönteisen kävijäkokemuksen. Tiedon on oltava oikein, ajantasaista, riittävää ja luotettavaa. Sivuston sisältöjä päivittiin yhteistyön edetessä.
Viulevan Päällikön johdolla viestintä kehittyi parissa kuukaudessa harppauksin.
– Ilman Viulevaa Päällikköä ei tällaista olisi tullut tehtyä, vaan markkinoinnista olisi tullut sekamelskaa, Juha kiteyttää Päällikkö-palvelun antia.
Sivustomme käyttää evästeitä. Hyväksymällä tämän voimme taata parhaan käyttökokemuksen verkkosivuillamme. Lue lisää.
Valitse evästeet
Osa evästeistä vaaditaan verkkosivuston toimintaan ja osa mahdollistaa erinäisten lisäominaisuuksien käytön. Voit alla olevasta listasta määrittää, mitä vaihtoehtoisia evästeitä on lupa käyttää. Rastita ne kohdat, jotka sallit. Voit lukea lisätietoja evästekäytännöistämme täältä.
Huom! Jos olet aiemmin sallinnut vain tietyt evästeet, näkyvät ne automaattisesti rastitettuina. Voit poistaa hyväksynnän poistamalla rastin ja tallentamalla asetukset uudelleen.