Toteutimme Plastweld Oy:lle esitteen, jota varten sanoitimme yrityksen tarinan, arvot ja vahvuudet sekä loimme raikkaan uuden tunnelman. Koko pohjalainen komeus on nyt yksissä kansissa vaikuttavana kokonaisuutena toimien yrityksen esittelyn työkaluna eri sidosryhmien suuntaan.
Plastweld Oy on vuonna 1998 perustettu pohjalainen yritys, jonka valikoimaan kuuluvat paikallisesti suunnitellut ja lähituotetuista raaka-aineista Tervajoella valmistetut kylpytynnyrit, laiturit ja jätevesijärjestelmät. Yrityksessä eletään kasvun aikaa ja investoidaan tulevaisuuteen.
Plastweld oli uudistanut brändin identiteetin ja kotisivut juuri esiteprojektin alla. Sidoimme esitteen brändin uuteen visuaaliseen ilmeeseen tuomalla mukaan kotisivujen värimaailman ja graafisia elementtejä. Valokuvaussessioiden ansiosta esite sai yhtenäisen kuvamaailman ja asiakas sai käyttöönsä laajan kuvagallerian.
Esite luo kokonaiskuvan yrityksestä ja palvelee monenlaisissa yhteyksissä tukien samalla yrityksen strategisia ja viestinnän uudistamisen tavoitteita. Esite on laadukas ja persoonallinen kokonaisuus, jonka käyttömahdollisuuksia lisää sisältöjen monikäyttöisyys: Yrityksen tarinaan kiteytyy määrätietoisuuden, maalaisjärjen ja kovan yrittämisen tuloksena syntynyt kasvukertomus, joka tukee brändinrakentamista ja sopii tekstinä esimerkiksi kotisuville ym. viestintään.
Konseptoinnin ja sisältösuunnittelun tavoitteena oli luoda elementtejä paitsi esitteeseen, myös monikanavaiseen viestintään. Tavoite saavutettiin: kaikkia tekstejä ja kuvia voidaan nyt käyttää myös osina esimerkiksi some-viestinnässä. Monikäyttöisyys parantaa kustannustehokkuutta.