Laaja osaaminen ja käytännön kokemus markkinoinnista auttavat kehittämistyössä
Olen toteuttanut onnistuneesti useita pk-yritysten strategisen ja taktisen markkinoinnin kehittämishankkeita. Niiden tuloksena asiakkaat ovat saaneet kirkkaan vision, selkeän markkinointistrategian määrätietoisen johtamisen ja päätöksenteon apuvälineeksi sekä suunnitelman markkinoinnin toimenpiteistä tavoitteellisen kasvun luomiseksi.
Asiakkaani ovat sanoneet, että osaan kysyä heti oikeat kysymykset ja ymmärrän asiakkaan tarpeet nopeasti ja että katson liiketoiminnan kehittämistä syväluotaavasti. Strategista kehittämistä tukevat vahva käytännön otteeni ja pk-yrityksen arjen tuntemukseni.
Hyödynnän kehittämistyössä kokemustani pk-yritysten markkinoinnin kehittämisestä sekä kokonaisvaltaista ymmärrystäni markkinoinnin roolista liiketoiminnan ja prosessien kokonaisuudessa.
Käytössä kattava markkinoinnin ja viestinnän työkalupakki
Markkinoinnin työkalupakkini on kattava: tunnen markkinoinnin ja viestinnän toimet perusarvoista määrätietoiseen yrityskulttuurin ja brändin rakentamiseen, tuoteideasta tuotekehitykseen, tuotantoon ja toimintakäsikirjaan, tuotteiden nimeämisestä ERP:iin ja pakkaussuunnitteluun, lanseerauksista asiakasuskollisuuden rakentamiseen sekä myyntikampanjoista digitaaliseen markkinointiin ja ostopolun mukaiseen viestintään.